Mijn bijzondere droom blogs

Leef je dromen elke dag!

20180301_181203

‘Het juiste moment, soms is dat nu!’

Dromen, we hebben ze allemaal, toch? Jij hebt vast ook van die diep gekoesterde dromen en wensen. De vraag is niet zozeer wat je dromen zijn… al vind ik dat ook best leuk om te weten, hoor. Belangrijker is wat doe jij met die dromen? Droom je lekker verder, is het juiste moment om ze waar te maken nog niet gekomen of leef jij elke dag je dromen?

Voor mij is het juiste moment nu. Die ‘soms’ in de zin bovenaan vind ik prachtig. Het vat de absolute kern van mijn gevoel… Want soms denk ik… kan ik dit wel, durf ik wel zo te leven? Tegelijk weet ik dat mijn antwoord volmondig ‘ja’ is. Dit is wat ik echt wil. Ik wil mijn dromen leven, elke dag. De ene dag realiseer ik een mooie kleine droom en soms is het juiste moment daar om een grote droom te leven. En dat is nu.

Het was nog in het jaar 2017, toen ik besloot dat 2018 mijn jaar moest gaan worden. Een jaar waarin één van mijn grote dromen centraal moest komen te staan. Want ook grote dromen mogen uitkomen. Ik deed het al eerder, in 2014 en in 2016, dus inmiddels weet ik hoe het ‘moet’. Nu ben je natuurlijke reuze benieuwd. Ik neem je eerst even mee terug in de tijd.

Ruim vier jaar geleden zette ik voor het eerst voet op Afrikaanse bodem. Het warme hart van de wereld. Wat werd dat een bijzondere reis, in alle opzichten. Ik heb zoveel mogen leren en zoveel prachtige ervaringen in mijn levensrugzak mogen stoppen. Dat neemt niemand mij meer af.

Het is tijd om die rugzak weer open te doen en aan te vullen met nieuwe ervaringen. Jaren geleden schreef ik al op mijn Zuid-Afrika blog: ‘… mijn wens om te reizen, om meer van dit prachtige land en de wereld te zien is alleen maar groter geworden. Dus reken maar, ooit zal ik terugkeren naar het o, zo mooi (Zuid-)Afrika’.

Nu denken jullie natuurlijk allemaal dat ik deze droom ga waar maken. Maar nee, dat is niet waar. De tijd is daar wat mij betreft nog niet rijp genoeg voor. Soms is nu niet het juiste moment. Maar nu is wel het juiste moment voor een andere, inmiddels diep gekoesterde droom. Een droom waarvan wel degelijk de oorsprong ligt in Zuid-Afrika. Want ook deze droom heeft met ‘The warm heart of Africa’ te maken.

Ruim zeven jaar geleden, wow wat gaat de tijd toch snel, kwam er een bijzondere foto op mijn pad. De foto van de kleine Ruisa uit Tanzania, ze was toen vier. Inmiddels is ze een echte tiener van twaalf jaar oud. Al jaren ben ik haar trotse sponsor via de organisatie Compassion (http://www.compassion.nl). Elk jaar krijg ik een mooie foto, die een bijzondere plaats heeft in mijn huisje. Regelmatig sturen we elkaar brieven en steeds vaker komen ook de belangstellende vragen van haar kant. Wat vond ik het bijzonder om jaren geleden, ze was toen zes, in een brief geschreven in haar eigen handschrift, haar diep gekoesterde wens te lezen ‘I want to see you’. Meer dan eens liet ze me weten hoe ontzettend welkom ik ben in Tanzania.

En daar, in het o, zo mooi Zuid-Afrika, met al die prachtige donker koppies met intens bruine ogen, ontstond ook mijn droom. I want to see you too! Mijn droom om Ruisa te ontmoeten was geboren.

En nu is het juiste moment. In de zomer van 2018 zal ik afreizen naar Tanzania om onder andere mijn geliefde sponsorkindje te ontmoeten. Ik kijk er naar uit om haar diep gekoesterde wens in vervulling te laten gaan. Stiekem is het ook steeds meer mijn grote droom geworden. Een droom die ik ga combineren met nog veel meer mooie dromen. Daarover later meer.

Nu is het juiste moment. Nog heel even geduld lieve Ruisa. Ik kom eraan.

Plaats een reactie